Konsultacje społeczne projektu uchwały w sprawie określenia wykazu kąpielisk na terenie Gminy Pasłęk w 2025 roku
Zgodnie z art. 37 ust. 2 ustawy z dnia 20 lipca 2017 roku - Prawo wodne (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1087 z późn. zm.) Rada Gminy określa, w drodze uchwały będącej aktem prawa miejscowego, corocznie do dnia 20 maja wykaz kąpielisk na terenie gminy lub na polskich obszarach morskich przyległych do danej gminy.
W myśl art. 37 ust. 10 tejże ustawy wójt, burmistrz lub prezydent miasta podaje do publicznej wiadomości projekt uchwały, o której mowa w ust. 2, w sposób zwyczajowo przyjęty, określając formę, miejsce i termin składania uwag oraz propozycji zmian do tego projektu uchwały, nie krótszy niż 21 dni od dnia podania do publicznej wiadomości.
Zasady i tryb przeprowadzania konsultacji z mieszkańcami ustalone zostały w Uchwale Nr V/48/19 Rady Miejskiej w Pasłęku z dnia 25 czerwca 2019 r. w sprawie zasad określenia zasad i trybu przeprowadzania konsultacji z mieszkańcami Gminy – Miasta i Gminy Pasłęk. Zgodnie z § 4 ust. 1 tejże uchwały, konsultacje przeprowadza się w celu poznania opinii mieszkańców w sprawie, której konsultacje dotyczą. Konsultacje mogą być prowadzone m. in. w formie ankiet, o czym stanowi § 5 ust. 1 uchwały.
Wobec powyższego Burmistrz Pasłęka podaje do publicznej wiadomości projekt uchwały Rady Miejskiej w Pasłęku w sprawie określenia wykazu kąpielisk na terenie Gminy Pasłęk w 2025 roku.
Opinie, uwagi i propozycje dotyczące projektu ww. uchwały należy składać w terminie 21 dni od dnia ogłoszenia konsultacji – w formie pisemnej, wypełniając ankietę stanowiącą załącznik do Zarządzenia Burmistrza Pasłęka nr 2/25 z dnia 8 stycznia 2025 roku, na dzienniku podawczym Urzędu Miejskiego w Pasłęku lub drogą e-mailową na adres: paslek@paslek.pl.