Regulamin
przyznawania Patronatu Honorowego Burmistrza Pasłęka
ROZDZIAŁ 1.
Zasady przyznawania Patronatu Honorowego Burmistrza Pasłęka
§ 1.
1. Niniejszy regulamin określa zasady przyznawania i sprawowania Patronatu Honorowego Burmistrza Pasłęka.
2. Użyte w Regulaminie określenia oznaczają:
a) Patron – Burmistrz Pasłęka,
b) Patronat Honorowy lub Patronat – Patronat Honorowy Burmistrza Pasłęka,
c) Gmina – Gmina Pasłęk,
d) wniosek – wniosek o objęcie przedsięwzięcia Patronatem,
f) przedsięwzięcie – impreza, wydarzenie, uroczystość, akcja, inicjatywa, festiwal, konkurs, konferencja, targi, koncert, zawody, wystawa, piknik, publikacja, spektakl itp., dla którego jego organizator wnioskuje o przyznanie Patronatu Honorowego Burmistrza Pasłęka.
3. Patronat Honorowy Burmistrza Pasłęka może być przyznany przedsięwzięciom, o których mowa w § 1 zarządzenia ustanawiającego niniejszy regulamin.
§ 2.
Zgodnie z postanowieniami zarządzenia ustanawiającego niniejszy regulamin:
1) Patronat Honorowy jest wyróżnieniem honorowym, podkreślającym rangę i szczególny charakter przedsięwzięcia oraz formą niematerialnego wsparcia przedsięwzięcia;
2) przyznanie przedsięwzięciu Patronatu Honorowego Burmistrza Pasłęka nie oznacza zobowiązania do wsparcia organizacyjnego lub finansowego;
3) przyznanie Patronatu Honorowego nie oznacza zobowiązania do osobistego udziału Burmistrza Pasłęka w przedsięwzięciu, któremu został przyznany Patronat;
4) przyznanie Patronatu ma charakter uznaniowy i dobrowolny, Burmistrz Pasłęka może nie przyznać Patronatu Honorowego bez podania przyczyn;
5) przyznanie Patronatu Honorowego Burmistrza Pasłęka może stanowić podstawę do przeznaczenia środków własnych Gminy na wsparcie realizacji przedsięwzięcia objętego Patronatem, w szczególności na zakup statuetek, pucharów, nagród rzeczowych, itp.;
6) ewentualny dodatkowy zakres współpracy Burmistrza Pasłęka i organizatora przedsięwzięcia, inny niż przyznanie Honorowego Patronatu, ustalany jest indywidualnie dla danego przedsięwzięcia;
7) przyznanie Patronatu Honorowego danemu przedsięwzięciu nie czyni Burmistrza Pasłęka jego organizatorem w rozumieniu art. 22b ustawy z dnia 13 maja 2016 roku o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym i ochronie małoletnich (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 1802);
8) przyznanie Patronatu Honorowego Burmistrza Pasłęka może być wycofane w szczególnie uzasadnionych przypadkach, w tym w szczególności z powodu naruszenia wizerunku Gminy Pasłęk albo jej organów lub rażącego naruszenia zasad przyznania Patronatu.
ROZDZIAŁ 2.
Procedura przyznawania Patronatu Honorowego
§ 3.
1. Patronat Honorowy Burmistrza Pasłęka może być przyznany wyłącznie przez Burmistrza Pasłęka na pisemny wniosek o udzielenie Patronatu Honorowego, złożony przez organizatora przedsięwzięcia, a w przypadku gdy wnioskodawcą jest instytucja lub organizacja wniosek składa osoba kierująca tą instytucją lub organizacją.
2. W przypadku przedsięwzięć cyklicznych o Patronat należy występować każdorazowo.
3. Jeżeli organizator przedsięwzięcia potrzebuje dodatkowego wsparcia, innego niż przyznanie Patronatu Honorowego, powinien tę potrzebę opisać we wniosku o przyznanie Patronatu.
4. Do wniosku o którym mowa w ust. 1 należy dołączyć szczegółowy program przedsięwzięcia lub jego regulamin.
5. Wniosek o przyznanie Patronatu składa się nie później niż 21 dni przed planowaną datą realizacji przedsięwzięcia.
6. W uzasadnionych przypadkach Burmistrz może uwzględnić wniosek złożony po przekroczeniu terminu określonego w ust. 5.
7. Wniosek o przyznanie Patronatu Honorowego składa się na formularzu stanowiącym załącznik nr 1 do niniejszego regulaminu.
8. Formularz wniosku o przyznanie Patronatu Honorowego dostępny jest na stronie www.bip.paslek.pl w zakładce „Poradnik interesanta” oraz w Biurze Obsługi Interesanta
w Urzędzie Miejskim w Pasłęku.
9. Wniosek można złożyć:
a) osobiście w sekretariacie Urzędu Miejskiego w Pasłęku,
b) za pośrednictwem poczty na adres: Urząd Miejski w Pasłęku, pl. Św. Wojciecha 5, 14-400 Pasłęk,
c) drogą mailową na adres: burmistrz@paslek.pl oraz przez Elektroniczną Skrzynkę Podawczą Urzędu Miejskiego w Pasłęku - nazwa skrytki: /UMPASLEK/SkrytkaESP/UMPASLEK/skrytka.
10. Stanowisko Burmistrza Pasłęka w sprawie przyznania Patronatu Honorowego oraz dodatkowego wsparcia, o którym mowa w ust. 3, przekazywane jest organizatorom przedsięwzięcia w ciągu 14 dni od daty wpłynięcia wniosku.
11. Podmiot, na którego wniosek udzielono Patronatu Honorowego Burmistrza Pasłęka, może zostać zobowiązany do złożenia sprawozdania z realizacji przedsięwzięcia objętego Patronatem Honorowym Burmistrza Pasłęka, na formularzu, którego wzór określa załącznik nr 2 do niniejszego regulaminu.
12. Zobowiązanie do złożenia sprawozdania, o którym mowa w ust. 11 oraz zakres sprawozdania zamieszcza się w piśmie, w którym udziela się Patronatu Honorowego Burmistrza Pasłęka, informując organizatora, które punkty formularza sprawozdania,
o którym mowa w ust. 11 powinien wypełnić.
13. Ewidencję złożonych wniosków o przyznanie Patronatu Honorowego Burmistrza Pasłęka, aktów udzielenia Honorowego Patronatu oraz sprawozdań z realizacji przedsięwzięć objętych Patronatem prowadzi Referat Oświaty i Promocji Urzędu Miejskiego w Pasłęku.
ROZDZIAŁ 3.
Warunki przyznania Patronatu Honorowego
§ 4.
1. Jeżeli sposób realizacji przedsięwzięcia i jego charakter to umożliwia, to organizator przedsięwzięcia objętego Patronatem Honorowym zobowiązany jest do:
1) poinformowania beneficjentów, uczestników i współorganizatorów przedsięwzięcia o przyznanym Patronacie Honorowym Burmistrza Pasłęka;
2) umieszczania informacji o Patronacie we wszystkich materiałach informacyjnych dotyczących przedsięwzięcia (np. ogłoszeniach, zaproszeniach, plakatach, ulotkach, itp.);
3) przedstawienia sposobu zrealizowania obowiązków, o których mowa w pkt. 1 i 2 w sprawozdaniu, o którym mowa w § 3 ust. 11;
4) zamieszczenia informacji o przyznanym Patronacie Honorowym na swojej stronie internetowej - jeśli taką prowadzi;
5) osobistego odbioru z Urzędu Miejskiego w Pasłęku i ekspozycji materiałów promocyjnych Gminy Pasłęk w najbardziej atrakcyjnych wizualnie miejscach w trakcie trwania przedsięwzięcia;
6) zwrotu materiałów promocyjnych Gminy Pasłęk, o których mowa w pkt. 5 w stanie w jakim zostały udostępnione, w ciągu 3 dni od zakończenia realizacji przedsięwzięcia;
7) w przypadku imprezy masowej – spełnić wymogi określone w ustawie z dnia 20 marca 2009 r. o bezpieczeństwie imprez masowych (Dz. U. z 2009 r. nr 62, poz. 504, ze zm.).
2. Organizator ponosi pełną odpowiedzialność za przekazane mu materiały promocyjne Gminy Pasłęk podlegające zwrotowi, o których mowa w ust. 1 pkt. 5 i 6, od momentu ich odbioru do momentu zwrotu.
3. Informacja pisemna organizatora przedsięwzięcia o przyznanym Patronacie powinna zawierać wyrażenie:
„Patronat Honorowy Burmistrza Pasłęka
.......................................................………………………………… ”
(imię i nazwisko osoby sprawującej funkcję Burmistrza),
a w przypadku materiałów graficznych ww. wyrażenie i dodatkowo herb Gminy, który jest udostępniony na stronie internetowej www.paslek.pl.
4. Przyznanie przedsięwzięciu przez Burmistrza Pasłęka Patronatu Honorowego stwarza jego organizatorowi możliwość promocji przedsięwzięcia na stronie internetowej Gminy Pasłęk.
5. Materiał promocyjny (np. tekst, zdjęcia, grafika, plakat, itp.) do umieszczenia na stronie, o której mowa w ust. 4, organizator powinien przesłać w formie elektronicznej do Referatu Oświaty i Promocji Urzędu Miejskiego w Pasłęku na adres mailowy wskazany w piśmie, o którym mowa w § 3 ust. 12, najpóźniej 5 dni przed rozpoczęciem realizacji wydarzenia.
6. Organizator przedsięwzięcia zobowiązany jest do złożenia sprawozdania z realizacji przedsięwzięcia, zgodnego ze wzorem, o którym mowa w § 3 ust. 11, w tym w szczególności fotografii przedstawiających przebieg realizacji przedsięwzięcia i zrealizowania zobowiązań organizatora wobec Gminy Pasłęk, które były warunkami przyznania Patronatu Honorowego, w formie elektronicznej, na adres mailowy wskazany w piśmie, o którym mowa w § 3 ust. 12, w ciągu 7 dni od zakończenia realizacji przedsięwzięcia.
7. Środki finansowe przyznane organizatorowi z budżetu Gminy Pasłęk na dofinansowanie realizacji przedsięwzięcia objętego Patronatem Honorowym Burmistrza Pasłęka mogą być wydatkowane wyłącznie na wskazany cel, co powinno być udokumentowane fakturami VAT, wystawionymi na następujący podmiot:
Gmina Pasłęk – Płatnik Urząd Miejski w Pasłęku
pl. Św. Wojciecha 5, 14-400 Pasłęk
NIP: 578-305-28-13 REGON: 170748146,
które powinny być przekazane do Urzędu Miejskiego w Pasłęku na co najmniej 14 dni przed terminem zapłaty wskazanym w tych fakturach.
§ 5.
1. Niewywiązanie się organizatora przedsięwzięcia ze zobowiązań, od spełnienia których uzależnione było przyznanie Patronatu Honorowego, stanowić będzie podstawę do odmowy udzielenia Patronatu w przyszłości.
2. Wycofanie przez Burmistrza Pasłęka Patronatu Honorowego z przyczyn, o których mowa w § 2 pkt 8 następuje w formie pisemnego zawiadomienia zawierającego uzasadnienie wycofania Patronatu.
3. W przypadku wycofania Patronatu Honorowego Burmistrza Pasłęka, wnioskodawca/ organizator przedsięwzięcia, któremu udzielono Patronatu nie może zamieszczać informacji o przyznanym Patronacie, a jeżeli już to zrobił to jest zobowiązany poinformować
o wycofaniu Patronatu osoby i podmioty, do których przekazał informację o objęciu przedsięwzięcia Patronatem Honorowym Burmistrza Pasłęka.
ROZDZIAŁ 4.
Przetwarzanie danych osobowych
§ 6.
1. Informuje się wnioskodawców występujących o przyznanie Patronatu Honorowego Burmistrza Pasłęka o klauzulach informacyjnych dotyczących przetwarzania danych osobowych:
a) Administratorem danych osobowych jest: Burmistrz Pasłęka;
b) siedziba Administratora: Plac Św. Wojciecha 5 14-400 Pasłęk;
c) kontakt z Inspektorem Ochrony Danych za pomocą adresu elektronicznego – iod@paslek.pl;
d) dane osobowe przetwarzane będą w celu rozpatrzenia wniosku o przyznanie Patronatu Honorowego Burmistrza Pasłęka;
e) odbiorcami danych osobowych będą podmioty uczestniczące przy analizie złożonego wniosku o przyznanie Patronatu Honorowego Burmistrza Pasłęka;
f) dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji w/w celu z uwzględnieniem okresów przechowywania określonych w przepisach odrębnych, w tym przepisów archiwalnych;
g) Wnioskodawca posiada prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania;
h) Wnioskodawca posiada prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego;
i) podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednakże odmowa podania danych skutkuje brakiem rozpatrzenia wniosku.
2. Złożenie wniosku o przyznanie Patronatu Honorowego Burmistrza Pasłęka jest równoznaczne z akceptacją zasad przetwarzania danych osobowych przez Administratora Danych Osobowych, o którym mowa w ust. 1 oraz oznacza zapoznanie się z niniejszym regulaminem i jego akceptacją.