Klub Malucha w Pasłęku
Szanowni Państwo,
W związku z pojawiającymi się w przestrzeni publicznej pytaniami dotyczącymi zadania inwestycyjnego pn. „Klub Malucha w Pasłęku” informuję, że Gmina Pasłęk podjęła decyzję o rozwiązaniu z dotychczasowym projektantem zlecenia pełnienia nadzoru autorskiego przy realizacji tego zadania. Decyzja ta wynika z konieczności zlecenia sporządzenia zamiennej dokumentacji projektowej przez nowego uprawnionego projektanta oraz wystąpienia o zmianę pozwolenia na budowę; nowy projektant przejmie również nadzór autorski nad przygotowywaną dokumentacją.
Konieczność opracowania zamiennej dokumentacji wynika z tego, że dotychczasowy projektant nie przedłożył rozwiązań umożliwiających dalszą realizację zadania.
Klub Malucha jest przedsięwzięciem współfinansowanym ze środków Krajowego Planu Odbudowy w kwocie ponad 2,1 mln zł. Wprowadzane zmiany mają na celu przeprowadzenie inwestycji, zgodnie z przepisami i oczekiwaniami mieszkańców, oraz zachowanie przyznanego dofinansowania.
W najbliższym czasie rodzice dzieci uczęszczających do Przedszkola Samorządowego nr 1 w Pasłęku – które obecnie korzystają z innych gminnych placówek oświatowych – zostaną zaproszeni na spotkanie, na którym przedstawimy zgodne z faktami informacje poparte stanowiskiem wykonawcy i inwestora.
Zapewniamy, że działania gminy są transparentne. Choć inwestycja zostanie zrealizowana z opóźnieniem, opieka i edukacja najmłodszych mieszkańców nie jest zagrożona. Wiele przedsięwzięć na etapie realizacji napotyka trudności; nie jest to sytuacja optymistyczna, jednak proces inwestycyjny zostanie doprowadzony do końca.

